GYIK

Gyakran Ismételt Kérdések  (GY.I.K.)

 

Ki üzemelteti a web-shopot?

A webshop üzemeltetője a Meyra-Ortopedia Kft.  1044 Budapest, Megyeri út 205/B 9.,
cj. sz. 01-09-365281, adószám: 10977121-2-41, bankszámlaszám: MKB 10300002-10009530-49020012. Részletek az ÁSZF  1.1 pontjában.

Milyen nyelven érhető el a webshop?

A web-shop magyar nyelvű felülettel rendelkezik, az ott megjelenő utasítások és termékek is magyar nyelvű leírással rendelkeznek. Ugyanígy a létrejött szerződések nyelve is magyar.

Hogyan vásárolhatok?

1. Válassza ki a megvásárolni kívánt terméket és paramétereit (pl.: méret., szín, oldaliság, stb.).

2. Helyezze a terméket a „Kosárba”.

3. Nyomja meg a „Péztár” gombot és kövesd az oldal utasításait.

4. Adja meg az adatait: szállítási cím (amennyiben eltér a  számlázási címtől) legyen kedves megadni, elérhetőségei: e-mail cím, telefonszámot, amin a futár elérheti Önt a kézbesítéskor.

5. Regisztrálhat a rendszerünkbe a további vásárlások megkönnyítése érdekében, de rendelése leadásához nem szükséges mindenáron regisztrálnia.

6. Figyelmesen olvassa el és tanulmányozza át az oldal Használati feltételeit (Általános Szerződési Feltételek - ÁSZF).

7. Válassza ki a legmegfelelőbb szállítási és fizetési módot, illetve ha van, akkor a kedvezményre jogosító kupon kódját.

8. Nézze át rendelését és amennyiben mindent megfelelőnek talál, nyomja meg a „Rendelés jóváhagyása” gombot.

9. Ellenőrizze a megadott e-mail címhez tartozó postafiókban, hogy megkaptad-e az automatikus rendelés visszaigazolást. Amennyiben nem találja az erről szóló e-mailt, kérjük nézze meg a Spam, vagy Levélszemét mappában. Ha egyáltalán nem érkezett meg 5 percen belül a rendelést visszaigazoló e-mail, kérjük lépjen kapcsolatba Ügyfélszolgálatunkkal.

Hogyan fizethetem ki a megrendelésemet?

Megrendelése ellenértékének kiegyenlítésére, vagyis a termékek árának két lehetséges módot tudunk felajánlani, melyek közül a legmegfelelőbbet kell kiválasztania a rendelés leadása során:

Átvételkor fizetendő, Utánvétes fizetés: a megrendelését készpénzben a szállításkor, a megrendelést kézbesítő futárnál fogja tudni kifizetni. Kizárólag házhozszállítás (GLS Futárszolgálat) szállítási mód választása esetén van rá lehetőség.

Készpénzes fizetés: a megrendelését készpénzben fogja tudni kifizetni a személyes átvételi pontokon, amikor átveszi a rendelését. Kizárólag személyes átvétel szállítási mód választása esetén van rá lehetőség.

Bővebben az ÁSZF Fizetés és Szállítás pontja alatt olvashat a lehetséges fizetési módokról.

Mikor kapom meg a megrendelt árut?

Átvételkor fizetendő (utánvétes, vagy személyes átvétel esetén készpénzes) fizetési mód választása esetén általában 2-5 munkanap alatt megérkezik Önhöz a rendelés,  amennyiben az raktárunkban elérhető. Ha nincs a raktárunkban megfelelő termék, Ügyfélszolgálatunk haladéktalanul tájékoztatja Önt  a termék várható érkezési időpontjáról. Ebben az esetben lehetősége van elállni a vásárlástól (lemondani a rendelést) és máshonnan megrendelni azt, illetve természetesen dönthet úgy is, hogy megvárja a termék beérkezését.

Hol vehetem át személyesen?

Amennyiben a személyes átvételt választotta a lehetséges szállítási módok közül, úgy a termékeket személyesen, nyitvatartási időn belül, Budapesten a következő címen veheti át:

Honnan tudom, hogy a rendelésemet fogadták?

Amennyiben a rendelést sikeresen leadta, egy visszaigazoló emailt fog kapni a megadott e-mail címre, mely tartalmazza a rendelés összes lényeges adatát. Amennyiben nem találja az erről szóló e-mailt a bejövő levelei közt, kérjük nézze meg a Spam, vagy Levélszemét mappában. Ha egyáltalán nem érkezett meg 5 percen belül a rendelést visszaigazoló e-mail, kérjük lépjen kapcsolatba Ügyfélszolgálatunkkal.

Hogyan törlöm a megrendelésemet?

Ha még nem nyomta meg a „Rendelés jóváhagyása” gombot, vagyis a rendelését még nem küldte el, úgy a Kosár tartalmát törölheti, ha a Kosárban az egyes termékek melletti kuka ikonra kattint.

Amennyiben e-mail fiókjába megérkezett a rendelés visszaigazolás, úgy Ön már az internetes felületen keresztül nem tudja lemondani rendelését, ezért a rendelés lemondásához kérjük lépjen kapcsolatba az Ügyfélszolgálatunkkal, vagy egyszerűen írjon egy e-mailt az info@meyra.hu e-mail címre, hogy szeretné lemondani a rendelését. Célszerű az e-mailben megadni azonosításhoz szükséges adatokat, mint pl.: e-mail cím (ha nem ugyanarról az e-mailről írunk, webshop rendelésszám, rendelt termék, szállítási/számlázási név/cím, stb.).

Amennyiben rendelését 1-2 nappal korábban adtad le, de a terméket még nem kapta meg, akkor érdemes haladéktalanul telefonon felkeresni az Ügyfélszolgálatot (Tel.:06- 30-554-7773), hogy a kiszállítás megkezdését még időben törölhessük.

Amennyiben már nem tudjuk a kiszállítást törölni, vagy a rendelését már kézhez vette,  úgy az átvételtől számított 14 napon belül élhet  az elállási jogával, visszavonhatja a rendelést.

Hogyan tudom kiválasztani a megfelelő méretet?

Minden termékünk adatlapján, illetve leírásában, vagy a részletes termékinformációk között szerepel egy méret táblázat, valamint egy pontos meghatározás, hogy a méretet pontosan hol és hogyan kell mérni a tökéletes méret meghatározásához. Amennyiben gondod akad a megfelelő méret meghatározásával, vagy elbizonytalanodtál, kérjük, lépj kapcsolatba Ügyfélszolgálatunkkal, vagy kérj Személyes konzultációt!

Ha más méretre szeretnék cserélni, mi a teendő?

Miután az e-mail fiókjába megérkezett az automatikus Rendelés Visszaigazolás, már a webshop felületén keresztül nem tudja módosítani a rendelésed. Azonban a megrendelés módosítása a futárszolgálat részére történő átadás előtt még lehetséges, amennyiben ezt jelzi részünkre az Ügyfélszolgálat (Tel.: 06- 30-554-7773, e-mail: info@meyra.hu) elérhetőségein. A rendelések átfutási ideje általában 2 nap, tehát ha a rendelés feladása után 2 munkanapon belül szeretné megváltoztatni a rendelésed, akkor mindenképp javasoljuk, hogy először érdeklődjön Ügyfélszolgálatunk telefonos elérhetőségein a rendelés állapotáról, majd utána írásban nyújtsa be a módosítási kérelmét.

Ha a megrendelését már kiszállítottuk, de időközben kiderült, hogy a méret mégsem megfelelő, úgy Ügyfélszolgálatunkkal történő egyeztetés után a nem használt terméket, az eredeti csomagolásban, az eredeti számlával együtt - melyet előtte lefénymásolt vagy telefonon lefényképezett  magadnak- postai úton küldje vissza címünkre. Az Ügyfélszolgálattal mindenképp, a termék visszaküldése előtt egyeztess, arról hogy vissza kívánja küldeni a terméket, illetve milyen méretű termékre kívánja cserélni a visszaküldött árut.

Mit tegyek, ha nem az a termék van a csomagban, amit rendeltem?

Haladéktalanul lépjen kapcsolatba az Ügyfélszolgálatunkkal, kollégáink tájékoztatni fogják a teendőkről. A konkrét esettől függően változhat az eljárási folyamat, de alapvetően arra törekszünk, hogy a hibából keletkező kellemetlenségeket a minimálisra csökkentsük. A termék cseréje ez esetben – tehát ha mi hibáztunk –  semmilyen költséggel nem fog járni, valószínűleg egy futár fogja kiszállítani a megfelelő csere terméket és a futárnak kell majd visszaadnia a hibásan kiküldött árut. Ügyfélszolgálatunkon dolgozó kollégáink minden esetben egyeztetni fogják Önnel a konkrét esettel kapcsolatos teendőket, folyamatokat.

Hogyan küldhetem vissza a terméket?

Azokat a termékeket, amelyek nem feleltek meg az elvárasainak, vagy egyszerűen csak meggondolta magát, az átvételtől számított 14 napon belül visszaküldheti nekünk (elállási jog). Ehhez nem kell mást tennie, mint hogy a szerződéstől való elállási szándékát írásban (postai levél, e-mail) jelzi számunkra Ügyfélszolgálatunkon, majd a teljes rendelést, vagy annak egy részét – tehát pl. egy-két terméket- visszakülödöd Ügyfélszolgálati címünkre postai úton, vagy személyesen behozza azt hozzánk. A sértetlen, eredeti csomagolású, használatba nem vett termékek vételárát a visszaküldött csomag megérkezése után 14 napon belül visszafizetjük.

A terméke visszaküldése előtt egyeztethet Ügyfélszolgálatunkkal is (Tel.: 06- 30-554-7773, e-mail: info@meyra.hu) a pontos teendők tisztázásáért.

FIGYELMEZTETÉS: A használt termékeket nem áll módunkban visszavenni, illetve a visszaküldés költségei a Vevőt terhelik.

Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételét a MEYRA-ORTOPEDIA KFT. nem vállalja.
Bővebben ÁSZF 5. PONT

Mikor kapom vissza a visszaküldött termék vételárát?

A Szolgáltató köteles az áru ellenértékét a csomag kézhezvételétől számítva 14 napon belül visszatéríteni a Megrendelőnek, vagyis miután a visszaküldött rendelés/termék beérkezett Ügyfélszolgálati raktárunkba két héten belül visszautaljuk a vételárat és a teljes rendeléstől való elállás esetén a szállítási költséget is. A gyorsabb ügyintézés érdekében kérjük az elállási szándék jelzésekor, vagy az elállási nyilatkozat során tájékoztasson minket bankszámla számáról, melyre a visszaküldött termék árát utalhatjuk.

Bővebben ÁSZF 5. PONT

Milyen garanciális ideje van a termékeknek?

Kellékszavatossági, termékszavatossági és jótállási joggal is élhet.

A kellékszavatosságról bővebben:

Milyen esetben élhet a kellékszavatossági jogával? A REHAB Zrt. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kéri, illetve nem kérheti, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. Köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági joggal már nem érvényesíti. A vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a REHAB Zrt. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles  bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

A termékszavatosságról bővebben:

Ingó dolog (termék) hibája esetén – választása szerint – kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesíthet. E határidő elteltével e jogosultságot elveszti. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: A/ a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy B/ a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy C/ a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényét eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

A jótállásról bővebben:

Hibás teljesítés esetén a 151/2003.(IX.22.) számú Kormányrendelet alapján a MEYRA-ORTOPEDIA Kft. a 10 000 Ft bruttó vételár feletti legalább egy éves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek esetében jótállásra köteles. Tájékoztatjuk, hogy az átvett Össur márkájú termékekre társaságunk a jogszabályok által meghatározott jótállást vállal. A jótállási idő az átvétel napjától számított 12 hónap. A jótállási jegy érvényesítését a terméket átadó végzi, a megfelelő adatok kitöltésével és bélyegzésével. A jótállási igény a jótállási jeggyel és számlával az Ügyfélszolgálatunkon (a kiszolgálás helyén) érvényesíthető. Jogos jótállási igény esetén a vásárlót a jótállási időn belül a hibás termék díjmentes kijavítása, vagy ha ez nem lehetséges, kicserélése, árleszállítás, vagy vételár megtérítése illeti meg. A jótállási jegyen bármely szabálytalan javítás, törlés, átírás, vagy valótlan adatok bejegyzése a jótállás érvénytelenségét vonja maga után. A jótállás megszűnik, ha a hiba rendellenes használat, átalakítás, helytelen kezelés és tárolás, erőszakos külső behatás, szakszerűtlen beavatkozás, a meghibásodás bejelentésének elmulasztása, elemi kár (villámcsapás, tűzkár, árvíz, földrengés, stb.) miatt következik be. A kezelési/használati utasításban foglaltaktól eltérő használatból eredő meghibásodások, valamint a természetes használatból eredő kopás nem tartozik a jótállás keretébe. A terméket kijavításra átvételi elismervény ellenében kell átvenni. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész építhető be, továbbá a jótállási jegyen feltüntetésre kerül a bejelentés és átvétel időpontja, a hiba oka, a javítás módja, a visszaadás időpontja és a kijavítás időtartamával meghosszabbodott jótállási idő. A fogyasztó jótállási igényéről az Ügyfélszolgálatnak jegyzőkönyvet kell felvenni a hatályos jogszabályok által előírt tartalommal. A jegyzőkönyv egy példánya a fogyasztót illeti, aki jogvita esetén panaszával a területileg illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelőségéhez, illetve a kamarák mellett működő békéltető testületekhez fordulhat. A jótállás a jogosult törvényből eredő jogait nem érinti. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok „A kellékszavatosságról bővebben” és „A termékszavatosságról bővebben” pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Hogyan érvényesítheti a garanciális igényeit?

Kérjük lépjen kapcsolatba Ügyfélszolgálatunkkal a további teendők egyeztetése végett.

Mit kell tudni az elállási jogról?

14 napon belül jogosult  indoklás nélkül elállni e szerződéstől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy a megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Ha elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Meyra-Ortopedia Kft.  1044 Budapest, Megyeri út 205/B 9.; e-mail: info@meyra.hu

Határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Ha eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozata kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Köteles  számunkra terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatodnak közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Kizárólag akkor felelősségre vonható a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Mit jelent a személyes konzultáció?

A személyes konzultáció során szakképzett kollégánk telefonon, vagy előre egyeztetett időpontban személyesen mutatja be Önnek a terméket. Ha elbizonytalanodott a választását illetően, nem vagy biztos a méretválasztásban, szakmai kérdése lenne akkor kérjen szakembereinktől személyes konzultációra időpontot!